ATTUNE iLO

ATTUNE iLO on kompakti ja ketterä varastonhallintajärjestelmä, joka on suunniteltu sujuvoittamaan ja tehostamaan varastonhallintaa.

Keskustellaanko lisää?

attune_ilo_1

Varasto kuntoon kahdessa viikossa

Ketterä ratkaisu varaston toimintojen tehostamiseen

ATTUNE Ilo:n avulla varaston perustoiminnot on saatavilla jo kahdessa viikossa! Esim. otto- ja palautustoiminto, inventointi ja varastopaikkojen hallinta käy käden käänteessä.

Ominaisuudet tuovat mukanaan paljon hyötyjä ja esimerkiksi inhimilliset virheet, kuten kirjoitus- ja näppäilyvirheet, eliminoituvat. Työtehtävät on hoidettavissa virheettömämmin ja huomattavasti nopeammin. Eikä haittaa ole siitäkään, että työnteko on miellyttävämpää!

ATTUNE iLO

Perustoiminnot, joilla pieni tai keskisuuri varasto pyörii

Toimintojen pyörittäminen helpottuu

Otto- ja palautustoiminto

Kerää tai nouda varastossa olevat nimikkeet ja tee kirjaukset suoraan mobiililaitteella. Toiminnolla varmistetaan oikeat saldot varastossa ja tarvittaessa kohdennetaan tuotteet oikeaan varastopaikkaan.

Inventointi

Inventoi mobiilissa kaikki tuodut saldot ja nimikkeet. Hyödyntämällä jatkuvaa inventointia ei koko henkilöstöä tarvitse varata inventoinnin tekemiseen, vaan se pystytään suorittamaan osana normaalia varastotoimintaa.

Varastopaikkojen hallinta

Hallinnoi kaikkia nimikkeitäsi WEB-pohjaisessa taustajärjestelmässä samanaikaisesti. Attune iLO Lite -versioon voit tuoda tuotedataa ja saldotiedot CSV-muodossa.

ATTUNE iLO Lite

ATTUNE iLO Lite on perusversio, joka palvelee erittäin hyvin pieniä ja keskisuuria varastoja. Kokonaisuus sisältää:

  • selkeät mobiili- ja webkäyttöliittymät
  • otto- ja palautustoiminnot
  • inventointitoiminnon
  • varastopaikkojen hallinnan.

Toimituksessa on lisäksi mobiililaitteet, käyttökoulutus ja ylläpito- ja tukipalvelut.

 

ATTUNE iLO

ATTUNE iLO on Liten ”isoveli” ja aavistuksen järeämpi versio!

Se pitää sisällään kaiken mitä Lite, jonka lisäksi mm.

  • integraatiomahdollisuuden useimipiin järjestelmiin ja yhteensopivuuden useimpiin palvelinympäristöihin
  • järjestelmään liitettävissä RFID, Bluetooth LE, IoT sensorit ja puheohjaus
  • tilaus- ja myyntitoiminnot
  • pienet tai isot räätälöinnit.

Ratkaisun suurimmat hyödyt

1.

Sähköistyvät prosessit

Eräs asiakkaamme teki inventoinnit tuplakirjauksin, eli kynä-paperi-menetelmää käyttäen, jonka jälkeen kirjaukset vietiin pääjärjestelmään. Prosessin automatisointi ja sähköistäminen säästi 7 000 euroa jokaista inventointikertaa kohti!

2.

Reaaliaikainen varastotilanne

Jos viisi henkilöä käyttää kaksi tuntia päivässä aikaa tuotteiden etsimiseen tai kirjaamiseen, tarkoittaa se jopa 50 000 euron lisäkustannuksia sivukuluineen! Sähköisen Attune iLO -järjestelmän avulla saadaan reaaliaikainen varastotilanne ja aikaa ei kulu turhaan etsimiseen.

3.

Vähemmän sitoutettua pääomaa

Tuotteita ei enää tarvitse hamstrata varastoon, vaan on selvillä millainen kapasiteetti ja vaihtuvuus tuotteilla on. Näin pystytään optimoimaan varastonhallinta ja pääomaa ei tarvitse sitouttaa varastoon kerralla yhtä paljon kuin ennen, vaan sen voi käyttää muuhun yrityksen kehitystyöhön!

4.

Nopea perehdytys

Yksinkertaisen Attune iLO -järjestelmän avulla uuden varastotyöntekijän perehdytys käy nopeasti! Etenkin sesonkina saattaa perehdytettäviä olla paljon, jolloin on erityisen hyvä että uudet asiat eivät ole enää perehdyttäjän muistin varassa, vaan järjestelmä ohjaa ja opettaa uuden työntekijän työhön.

5.

Siisti varasto & nopeat toimitukset

Kun varasto on siisti, tuotteilla ja tavaroilla on omat paikkansa ja käytävillä on liikkumatilaa, ei haavereita pääse sattumaan entiseen tapaan. Tilaukset on myös pakattavissa entistä nopeammin, sillä tuotteiden hiki hatussa etsimiseen ja lajitteluun ei tarvitse pakkaushetkellä käyttää aikaa.

Ratkaisun valinneita asiakkaita

  • novart
  • Onninen logo
  • Linnanmäki
  • Tuusula
  • Cliini Oulun keskuspesula oy
Onninen logo

Attune iLO

Finn-ID kartoitti kanssamme muutostarpeitamme silloin käytössä olleeseen tilauspääteohjelmistoon. Halusimme kehittää juuri meille sopivan ohjelman, jonka voisimme ottaa käyttöön erityisesti palveluvarastopäätteissämme, mutta myös myyjäpäätteissämme sekä muutamissa erillisissä asiakaskohtaisissa tilauspäätteissä. Esiselvityksen myötä kävi selväksi, että Finn-ID pystyy toimittamaan meille juuri sellaiset sovellukset kuin tarvitsimme.

Jussi Virta

Sähköisen kaupan asiantuntija, Onninen

Projektin vaiheet

”Yhden luukun taktiikalla” toimitamme kaiken tarvittavan – näin saat toimituksen sekä ripeästi että asiallisella hinnalla, kun turhia välikäsiä ei ole toimitusketjun missään vaiheessa.

  1. Kartoitus, eli keskustellaan etänä tarpeista ja/tai nähdään kohde ja ympäristö paikan päällä.
  2. Käyttöönottoprojekti pitää sisällään laitteiden asennuksen ja opastuksen järjestelmän käyttöön.
  3. Noin kuukauden jälkeen asennuksesta on hyvä aika jälkipalaverille. Tällöin kuulemme kokemuksistanne, ja voimme tarvittaessa tehdä hienosäätöjä järjestelmään.
  4. Yhteydenpito ja huolto jatkuu myös käyttöönoton jälkeen.

Laitteet toimitetaan teille esiasennettuna ja käyttövalmiina postilla.​ Taustajärjestelmän tunnukset ja käyttöohjeen saat sähköpostitse.

Oletuksena on, että varastossa on jo kunnossa viivakoodien tulostus, tuotemerkinnät ja varastopaikkojen merkinnät. Mikäli näin ei ole, laitetaan nekin kuntoon!

Palvelu voidaan ottaa käyttöön heti asennuksen jälkeen.​ 

ATTUNE iLO iso

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Puolitamme turhan työn
Siirry takaisin sivun alkuun